Ćwiczenia na boczki i płaski brzuch

Ćwiczenia na boczki i płaski brzuch

Wiadomo, że każda kobieta marzy o talii osy, dlatego jeżeli mamy tzw. boczki, to warto zacząć ćwiczyć. Idealne ćwiczenia na tą partię ciała opisane są poniżej.

Na początek najważniejsza jest rozgrzewka. To właśnie od niej powinno się zaczynać trening. Bardzo dobrymi ćwiczeniami są, np.: rowerek, bieżnia lub skakanka.

Teraz przechodzimy do ćwiczeń na płaski brzuch i boczki. Najpierw należy jednak pamiętać, że ćwiczenia te należy wykonywać systematycznie i nie należy się zniechęcać.
Brzuszki skośne – nazywane są również skrętoskłonami. Połóż się na plecach, ręce trzymaj skrzyżowane na klatce piersiowej. Unoś powoli tułów dotykając lewym łokciem kolana prawej nogi i odwrotnie. Wykonaj 20 takich powtórzeń.
Skłony – Stań w szerokim rozkroku i wykonuj skłony w przód, dotykając rękoma raz prawej, raz lewej nogi. To ćwiczenie powtarzaj ok. 30 razy.
Nożyce – połóż się na plecach, ręce ułóż wzdłuż ciała. Następnie unieś nogi i na przemian nimi wymachuj, raz lewa nad prawą, raz prawa nad lewą. Są to nożyce poziome. Można wykonywać również nożyce okrężne oraz pionowe. Powtórz to ćwiczenia 15 razy.

Oprócz ćwiczeń ważna jest również odpowiednio zbilansowana dieta. Ważne by zawierała węglowodany (znajdujący się w makaronie, słodkich ziemniakach, kaszach), pełnowartościowe białko (jajka, ryby, chude produkty mleczne), zdrowe tłuszcze (olej lniany, oliwę z oliwek, olej kokosowy).
Ważne jest również picie odpowiedniej ilości wody, czyli co najmniej 1,5 litra. Przy wykonywaniu ćwiczeń może to być nawet 3 litry.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.