Porady

Mity na temat odchudzania

Mity na temat odchudzania

Każda kobieta marzy o pięknej i szczupłej sylwetce. Jednak podczas odchudzania często tracimy rozsądek i czujność. W takim momencie mimo naszych starań, dieta nie przyniesie żadnych skutków. Poznaj kilka mitów na temat odchudzania i dowiedz się czego należy unikać.

Głodówka

To absolutny mit. Głodówka nie pomaga nam w zrzuceniu zbędnych kilogramów i powoduje jedynie utratę masy mięśniowej, która odpowiada za spalanie kalorii. Dodatkowo głodówka sprawia, że czujemy się zdekoncentrowane, ospałe i zmęczone. Jak widać nie warto jest ciągle się głodzić i czekać na efekty.

Ćwiczenia

Żadne ćwiczenia nie pomogą, gdy po powrocie z wielogodzinnej wizyty na siłowni, wrócimy do domu i będziemy zapychać się słodyczami lub fast foodami. Najważniejsze są ćwiczenia połączone ze zbilansowaną dietą bogatą w warzywa, białko, owoce i błonnik.

Sen

Mitem jest, że długość snu nie wpływa na naszą sylwetkę. Udowodniono, że podczas snu nasze mięśnie regenerują się i rosną. Sen dodatkowo korzystnie wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie. Zbyt mała ilość snu sprawia, że poziom cukru we krwi rośnie, a to może utrudniać nam chudnięcie. Odpowiednia dawka snu to 8 godzin.

Jedzenie tylko do godziny 18

Mit. W tym przypadku ważne jest o której godzinie idziemy spać, ponieważ ostatni posiłek należy spożywać 2 – 3 godzin przez snem. Kolacja nie powinna obciążać układu trawiennego, dlatego powinniśmy sięgać po zdrową i lekkostrawną przekąskę, np.: serek wiejski z warzywami lub koktajl.

Owoce

Mitem jest stwierdzenie, że owoce można jeść bez ograniczeń. Należy je spożywać z umiarem, ponieważ dostarczają do organizmu fruktozę, czyli cukier, który w większych ilościach sprzyja nadwadze. Owoce mogą być jedynie zdrową przekąską i nie powinny zastępować głównego posiłku.

Wypadanie włosów

Wiele osób twierdzi, że wypadanie włosów podczas odchudzania jest normalne. Jednak nie jest to prawda. Taki objaw świadczy jedynie o tym, że odchudzamy się nieprawidłowo, a w naszym organizmie doszło do niedoborów.

Inne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.